Helyszín: Keresztury Dezső VMK
Időpont: 2017. április 22. szombat 9.00-18.00
A rendezvény szervezői – hagyományteremtő céllal – megálmodtak egy napot, amely a minden gyermekben ott szunnyadó tehetség felismeréséről és felkarolásáról szól. A témát többféle nézőpontból szakemberek mutatják be. A nap folyamán megnyílik egy tehetség-tér, ahol lehetőség lesz a gyermekekkel egyénileg is foglalkozni.
A belépés díjtalan.
A délelőtt folyamán biztosítunk gyermek felügyeletet a PIHE-Oviban
TEHETSÉGTÉR:
- PIHE OVI-Zenés foglalkozás kicsinyeknek – Kovács Kata- Zenebölcsi
- Napfonat Műhely: Alkotó, fejlesztő mesefoglalkozás, Meseterápia – Kissné Gaál Zsuzsa, meseterapeuta
- Kognitív fejlesztés– Jakabné Somogyi Éva- pedagógus
Leírás: Fejlesztő játékok, emlékezet, figyelem fejlesztésére
Mik a gyermek erősségei? Játszva tanulás, a figyelem és az emlékezet fejlesztése. Hétköznapi praktikák a tehetség fejlesztésében, kibontakoztatásában.
- Kommunikációs hatékonyság, mint önmegvalósítási kompetencia (Anyanyelvi kommunikáció – szövegértés, szövegalkotás) – Farkas Andrea – gyógypedagógus, nyelv- és beszédfejlesztő pedagógus
Leírás: Kommunikáció során információátvitel és információcsere jön létre: gondolataink, ismereteink pontos, átgondolt megfogalmazása, kimondása, közlése. A kommunikációs fejlesztés jelentőségére: a kommunikációs hatékonyság elérése, mely fontos kritériuma az önmegvalósításnak. A kommunikáció biztosítja az önkiteljesedés, a személyiségfejlődés és a személyközi kapcsolatok kiteljesedésének folyamatát.
- Pszichológus válaszol – Simon Csikós Krisztina, klinikai szakpszichológus, gyermekpszichológus
Leírás: rejtett képességeink felfedezése; optimálisabb környezeti feltételek a tehetség kibontakozásáho
- Iskolára készen?
Szemfüles Alapítvány-délelőtt pszichológus kognitív tehetség felismerésében segít, délután művészetterapeuta és egy képzőművész tanár segítségével a rajzi tehetség felismerése, fejlesztésére lesz lehetőség, kreatív asztal.
- Zalaegerszegi Szakképzési Centrum – Kasler Tünde- pályaorientációs tanár, tanácsadó
Képesség, készség vizsgáló eszközök- tér-látás, szemmérték, rövid távú memória, kitartás, kéz koordináció stb. vizsgálata.
- Tehetségkapu
- Érzékenyítő játékok- CSEÖH
FOGLAKOZÁSOK:
9,30-tól 10,00-ig ZENE BÖLCSI- PIHE OVI
Közösséghez szoktató, ovi -ízelítő foglalkozás kisgyermekek számára , 2 éves kortól. Az irányított délelőtt folyamán sok játékkal, énekkel, mesével és tornával találkozhatnak a gyerkőcök.
11,00-12,00- Alkotó fejlesztő mesefoglakozás ovisoknak, MESETERÁPIA – Kissné Gaál Zsuzsanna,
Kedves gyerekek! Mondókák, népdalok, fahangszerek megszólaltatásával eljuthattok a mese birodalmába, ahol találkozhattok egy kiskakassal, aki elmeséli nektek, hogy mit tett, amikor a török császár erővel elvette tőle a gyémánt félkrajcárját. Elkészíthetitek saját kincseiteket is, de tudjátok, a valódi kincs ti magatok vagytok! Szeretettel Várunk Benneteket!
16,00-17,00- Alkotó fejlesztő mesefoglakozás iskolásoknak, MESETERÁPIA – Kissné Gaál Zsuzsanna
Kedves gyerekek! Mondókák, népdalok, fahangszerek megszólaltatásával eljuthattok a mese birodalmába, ahol találkozhattok az egyszeművel, aki a sas hátán jut el Napkirályhoz, hogy elhozza tőle a varázságat. Lehetőségetek lesz gabonákból elkészíteni a saját Napotokat is, hiszen az igazi erő és varázslat bennetek van! Szeretettel Várunk Benneteket!
Előadások:
10,00-10,45 A népmese útján a mese mindenkié – Kissné Gaál Zsuzsa, meseterapeuta
A népmese: alapvetően felnőtt műfaj, mindenkihez szól, mindenki számára lehet gyógyír, az egységes, egylényegű világkép része, élethelyzeteket dolgoz fel, képes rendezni, segíti az önismeretet, segíti a tehetség kibontakoztatását, gyógyító erővel bír, univerzális értékrendet ad, alapvető információkat közöl a világ működéséről, az ember életfeladatairól.
11,00-11,45 Iskolára készen? – Vaszily Andrea, logopédus, gyógypedagógus, egyetemi oktató- Kaposvári Egyetem , Pedagógiai Kar
15,00-15,45-ig Lehet öröm a tanulás – Humanisztikus Kooperatív Tanulás- Mikóné Kocsis Éva, HKT-tanácsadó, pedagógus
16,00-16,45-ig A család szerepe a tehetség kibontakoztatásában- Dr Rosta Andrea, családterapeuta
„Hamuba’ sült pogácsa és tehetség”:
A család napjainkban – néhány életszerű családmodell
A tehetség – tehetségmodellek, tehetségtípusok
A tehetségek felismerése, azonosítása, fejlesztése – a tehetséges gyermek jellemzői
A „tehetséges” szülő – a szülő szerepe a tehetséggondozásban
Problémák
17.00-17,45 -ig Tehetségről őszintén – Hujber Tamásné , tehetségmentor, pszichológus
A program a Zalai Civil Életért Közhasznú Egyesület szervezésében, a Nemzeti Tehetség Program keretén belül valósul meg.
Támogatók: Emberi Erőforrások Minisztériuma, Keresztury Dezső Városi Művelődési Központ, Zalaegerszegi Szakképzési Centrum, Zala Megyei CSEÖH, Napfonat Műhely, Szemfüles Egyesület a Gyermekekért
Tartalom megosztása: