NEA – 2020 – Forrásteremtési pályázatok
Az előző évek gyakorlatához képest a NEA forrásteremtési pályázatainak kiírása korábbi időpontban várható.
„CIVIL INFO – NEA 2020”
NEA – Tájékoztató információs nap – Zalaegerszeg
A Miniszterelnökség Civil Kapcsolatok és Társadalmi Konzultáció Főosztályának munkatársai,
a Zala Megyei Civil Információs Centrum
szervezésében tájékoztató információs napot tartanak.
A rendezvény témája:
- Tájékoztató a NEA 2020. évi összevont, egyszerűsített és normatív pályázatairól (gyakorlati bemutatóval ).
- Tájékoztató a Nemzeti Együttműködési Alap (NEA) 2019. évi pályázatainak tapasztalatairól, valamint a megvalósult fontosabb programokról és rendezvényekről.
- Előadás a civil területet érintő aktualitásokról és a civil szervezetek helyzetéről a legújabb statisztikai adatok tükrében.
A rendezvény időpontja és helyszíne:
- szeptember 3. (kedd) 17 óra (regisztráció 16 órától)
Zalaegerszeg MJV Díszterem – Zalaegerszeg, Széchenyi tér 3. 1. em.
A rendezvényen való részvételi szándékról az info@zalacivil.hu e-mail címre kérünk visszajelzést a résztvevők és a szervezet nevével.
Információ:
Zalai Civil Életért Közhasznú Egyesület
8900 Zalaegerszeg, Kossuth L. út 47-51.
Tel: 92/707-626
e-mail: info@zalacivil.hu
Felhívás „AZ ÉV ZALA MEGYEI ADOMÁNYOZÓJA” elnevezésű pályázatra
A Zala Megyei Civil Információs Centrum címbirtokosa,
a Zalai Civil Életért Közhasznú Egyesület
hagyományteremtő céllal megalapította az
„AZ ÉV ZALA MEGYEI ADOMÁNYOZÓJA”
díjat.
Felhívás – Az év adományozója díj
Az ajánlásokat a szervezetek az alábbi adatlapon tehetik meg személyesen vagy e-mailben a következő címen:
Ajánlás – AZ ÉV ZALA MEGYEI ADOMÁNYOZÓJA DÍJRA
Az ajánlás terjedelme maximum 1 db A/4-es méretű lapterjedelem lehet.
Beküldési határidő: 2019. augusztus 15.
Az adatlapot személyesen, postán vagy e-mail-ben a következő címre kérjük benyújtani:
Zala Megyei Civil Információs Centrum
8900 Zalaegerszeg, Kossuth Lajos út 47-51.
info@zalacivil.hu
Meghosszabbított határidő a civil szervezetek részére is kötelező adategyeztetésre
Meghosszabbított határidő: 2019. október 31.
Kötelező adategyeztetés a civil szervezetek részére is
Összhangban a pénzmosás és a terrorizmusfinanszírozás megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvénnyel (rövidítve: Pmt.) minden üzleti kapcsolattal rendelkező jogi személynek vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet képviselőjének ismételten nyilatkoznia kell a jogi személy vagy a jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet tényleges tulajdonosáról, valamint a tényleges tulajdonosra vonatkozó adatokról.
A kötelezettség a civil szervezetek részére is fennáll.
A civil szervezet bankszámláját vezető pénzintézet a nyilatkozat elmulasztása esetében a vonatkozó jogszabályi rendelkezések szerint köteles megtagadni az érintett ügyfél megbízásainak és ügyleteinek teljesítését, azaz akár támogatási pénzek felhasználásától, vagy Szja 1%-kal kapcsolatos tranzakcióktól is eleshet a szervezet.
Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy a nyilatkozatok megtételére 2019. október 31-ig van lehetőség.
Mivel a nyilatkozattétel formája pénzintézettől függően eltérhet, kérjük, hogy szíveskedjenek erről a számlavezető fiókban tájékozódni.
Az elmúlt napokban ismételten több bejelentés érkezett az Országos Bírósági Hivatalba (OBH), miszerint a Civil Marketing Kft. nevében a civil szervezetek képviselőit telefonon, az OBH-ra hivatkozva keresik meg azzal, hogy ellenszolgáltatás fejében az éves beszámolókat ellenőrzik, felülvizsgálják, valamint szükség szerint javítják.
Az OBH felhívja a civil szervezetek figyelmét, hogy az OBH sem a Civil Marketing Kft-vel, sem pedig más gazdasági társasággal nem kötött együttműködési megállapodást a beszámolók ellenőrzésére, valamint felülvizsgálatára!
Az OBH feladata kizárólag a beszámolók közzététele és nyilvántartása, tartalmában, érdemében nem vizsgálja azokat, valamint a civil szervezetek gazdálkodási tevékenységét sem, ugyanis ilyen vizsgálatokra nincs hatásköre.
Kérjük, ha ilyen tartalmú megkeresést kapnak, azt utasítsák el, illetve haladéktalanul jelezzék az illetékes törvényszéknek, vagy a nyomozóhatóságnak.
Amennyiben a beszámoló benyújtásával, illetve közzétételével kapcsolatban bármilyen kérdés vagy probléma merülne fel, úgy kérjük, hogy keresse az OBH Országos Nyilvántartási Irodáját a civilinfo@obh.birosag.hu e-mail címen.
Maradj velünk kapcsolatban 🙂
Kedves Olvasó,
2018. május 25-ét követően minden adatkezelésnek meg kell felelnie a GDPR-nek, ennek tekintetében a hírlevélre történő feliratkozással kapcsolatos adatkezelésnek is.
Hírleveleinket 2018. május 25-ét megelőzően is az érintettek hozzájárulásával küldtük ki. A hozzájárulásokat az érintettek az adatkezelésre vonatkozó előzetes tájékoztatását követően, szabad akaratukból, kifejezett, egyértelmű, tevőleges cselekvéssel adták meg, ezért hírleveleinket ezen a jogcímen küldjük Önnek.
Ha a jövőben nem szeretné hírlevelünket megkapni, a hírlevél alján lévő “Leiratkozom a hírlevélről” feliratra való kattintással megteheti a leiratkozást.
Civil adatbázis
A Zalai Civil Információs Centrum törvényi kötelezettségen alapuló szolgáltatásainak teljesítéshez rendelkezik a Zala megyei civil szervezetek adatbázisával.
2018. augusztus hónaptól kezdődően a civil szervezeteket tartalmazó adatbázisunkat, és azok személyes adatokra vonatkozó részét a GDPR jegyében frissíteni kívánjuk.
Az egyeztetés kétféle módon történhet:
- személyesen az irodánkban, előzetes időpont egyeztetéssel (92/707-626 – Tornyos Ágnes)
- valamint az alábbi linken található nyomtatvány letöltésével Adatkezelési hozzájárulás – Adatbázis egyeztetés – 2018 kitöltésével és e-mail címünkre való (info@zalacivil.hu) visszaküldésével.
Köszönjük, hogy együttműködő segítségével támogatja munkánkat.
Tartalom megosztása: